Frosten har kommit.........

publicerat i Allmänt;
å nu e det riktigt kallt på nätterna och snart är det min bästa högtid nämligen Allhelgaonahelgen. Jag tycker den är så mysig......jag och Fanny och William ska gå till graven och tända ljus och lägga ner kransar.....å förra året var det ju en liten mässa i gravkapellet....det var sååå vackert därinne med massor av ljus! Ja jag e nog lite småreligös.....det säger Pippis att jag e....men det står jag för. Ja idag mår jag bättre, ska ut och handla mat, jag tycker inte jag gör annat ändå är vi bara två stycken nu och lite luft i skogen hade jag tänkt mig.

Ha en go dag! Kram

image454

Vilka krafter som stormen för med sig........

image455

Så mjuk mossmatta och så luktar det så gott........

image456

Enya bland höstlöven...det är roligt när dem flyger:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Va söt lilla Enya va där. Åh, va snällt om du vill passa henne :)

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Höten är absolut min årstid. Fina bilder. Hon är för go lilla Enya - ännu roligare med höstpromenaden med sånt trevligt sällskap. Ha det så skönt idag och hoppas du vilat upp dig lite.

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Ja det går väl bra.....det är bara det att det är Stenjsökväll på lördag men jag vill inte gå dit....samma gamla musik och tjöt:) Kram
Sylvia: Ja jag håller med dig, min med, det är så lugnt och skönt, inga krav direkt att jaga solstrålar och höstpromenader är ju toppen! Javisst e hon go det lilla grynet:) Kram

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Vännen vännen du ska vara rädd om dig...nu hötter jag med näven åt dig!

Jag tar det alltid lugnt..(hmm, harkel)

Kramen

Kommentera inlägget här :