Fredag

publicerat i Allmänt;
image427

på er alla. Igår var en dag utan dess like. Svärmor vallades i fyra timmar för 6 olika saker hon köpte. Vi var på Maxi i Partille där hon bor och hon skulle kolla varenda hylla!! Men tanten är inte bra, hon snurrar runt och är så yr i huvet så man får passa henne hela tiden. Hon bjöd på kaffe och då kom hon in i andra och tredje och fjärde andingen, hon har ju ingen att prata med så då kommer allt........Nä sa jag nu måste jag åka hem och hon förföljde mig till bilen......ja stackarn hon är ju så ensam...men det tar på krafterna att besöka henne.
Nåväl efter det så handlade jag själv till helgen, kylsåpet gapade tomt........och sen var det hålligång med Pippis och hans papper........jag är en spindel i nätet känner jag. Men nu har jag sovit gott i natt och drömde att jag träffade Ninni. Det roligaste var att jag träffade henne i bara "mässingen" och hon tittade lite konstigt på mig och jag tänkte här står jag alldeles naken inför en människa jag inte träffat i verkligheten och då vaknade jag med ett ryck och tänkte tack gode Gud att det bara var en dröm ha ha.
Nä nu ska jag laga frukost och sen får jag se om det blir träning eller lite höstshopping. Måste hitta nåt snyggt att ta på mig tills i morgon för då är jag och Pippis bjudna till mågens mamma och sambo på middag.
Ha det gott idag! Kram Er Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Haha så jättekul...när vi ses kan du väl ha kläder på annars kanske jag rodnar!!
Du är ju för go som tar hand om din svärmor på ett underbart sätt...trots att det är jobbigt!
Undrar om nån tar hand om mig när jag blir gammal och förvirrad??
Stoor kraaam

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja jag lovar,jag ska inte vara näck ha ha. Ja undrar om man blir ihågkommen om man blir gammal och skröplig? Kram tebax!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jo drömmen var ju kul.
Snäll är du som hjälper din svärmor.
Jag skulle vilja träffa er i en bloggträff men gärna med kläderna på kram Ting...

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting:Ja drömmen låter ju kul men vilken ångest att inte ha några kläder på sig!! Kram Mumin

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

En rolig dröm tycker jag, fast det kanske inte var så roligt i drömmen. Men du är då för gullig med din svärmor..hon verkar ha bara dej som hon tiktigt tycker om!
Ha en riktigt skön o myspysig helg med Pippis!
Och ha det sååå kul på kalas i morgon!Kram!

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Morrn bruden..har du kläderna på??
Kraaaaaaaaaaaaaaam

7:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Gomiddag.. drömmar ja du de kan bli hur tossiga som helst:-)
Kul du skickade i mail..
Ha de nu så gott.. vi ska snart ta min mamma med på schopping det blir Maxi.. nu är mannen och hjälper dottern med flytt.
Ha de så gott Lille-mor:-)
Kul du gillade Fogerty:-)

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Har du vaknat än? Du har väl inte skallebang i dag hoppas jag!
Ha en riktigt skööön söndag i dag Mumin!Kramar!

Kommentera inlägget här :