Tomte på loftet

publicerat i Allmänt;
Igår när jag kom hem från spinningen hade Pippis satt upp min tomte som är halvvägs upp till vinden.....ha ha den är jätterolig tycker jag:)) Tack snälla Mamma Shibbie för den roliga presenten!!
Idag har dottern och jag varit på sjukhuset med svärmor.....hon e lite skröplig den gamla tanten men vi hade det trevligt faktiskt.....det är bättre när man är två som hälsar på henne för då blir det inte så tjötigt. Men det roligaste var nog när vi var inne i affären och jag köpte en ost till sonen för han brukar äta mackor här hemma innan han åker till sitt egna hem...han lämnar ju av firmabilen här hemma och skriver arbetsordrar innan han är klar för hemfärd. Men dottern reagerade: " Herregud köper du ost till honom ännu fastän han flyttat hemifrån" löd det.....både svärmor och jag skrattade åt den kommentaren för dem där två har alltid varit såna att köper man nåt åt den ena så ska den andra ha likadant......så stora som dem är nu....men jag tyckte faktiskt det var riktigt kul och jag erbjöd mig att köpa en ost till dottern också...men det ville hon inte ha.....det var liksom principen att "lillkillen" fortfarande blir bortklemad av sin mor som hon reagerade över.....ha ha det var riktigt gulligt och jag kände att dessa här två barnen inte är äldre än när dem var småbarn....samma tankesätt fortfarande.......och det påminner mig om när vi fick sätta en resväska mellan sätena i baksätet när vi var ute på semester för dem höll på att "knäcka" föraren med sitt skrattande och kivande.......
Nä nu ska ni få se tomten som är på väg upp på vinden. Kram och ha en fortsatt bra dag!

image511

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Haha vilken rolig en..men vilken väg går han egentligen..det ser ut som ena foten är framåt, men benet är böjt fel på den andra...eller??

Ha det gott..kramen

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Förresten har han flugit upp på stegen..men tomtar kan kanske flyga..hihi

3:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Till Ninni: Han är på väg ner, synd bara att det är så långt till golvet. Det blir nog inga julklappar i år för Mumin tog död på utdelaren. hahaha

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

DEN var häftig! Jätterolig! Vart finns den att köpa tro?
Va kul att det gick så bra med svärmor! Hon värdesätter säkert dej för all hjälp du bistår med!Min ena dotter tycker ungefär likadant.. att man klemar för mycket med lillen...som blir 30 i vår. Men man försöker vara rättvis o hjälpa dom lika.
Jag ska byta lite gardiner hos sonen till jul. Resten gör han faktiskt själv.
Ha det så gott Mumsan! Kramar till dej!

5:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Häftigt med tomtar på loftet.. har han ett ansikte oxså eller är han halv:-)?????
Ungarna är alltid barn hur stora de än blir:-)
Ha de gött du galanta lady:-)

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja du bra fråga ha ha men du har svaret från dottern under din kommentar.....ja när jag tittar på bilden har du rätt...det är ena som bakvänt:))Kramis
Anna-Maria: Va bra då.....då blir det inga julklappar i år då??:)))Kram
Gunvor: Den är köpt i Ullared som ligger mellan Varberg och Falkenberg...det kanske du hört talas om?? En lågpriskedja dit alla tar sig. Ja det är klart man hjälper barna...ha ha Mumsan ja det är för gulligt:))Kramis
Pialotta: Nej han har inget ansikte eller också är det på vinden ha ha......å galanta lady....det var verkligen smickrande ord:)) Kramis

7:e kommentar, skriven , av Nalle:

Jasså är tomten redan på väg in hos dig. En månad för tidig är han ju....hm...
Kul tomte iaf:)
Kram

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja du men ser du han får nog kliva upp på vinden hela året:) tack vännen kram

9:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha en superbra dag kära Mumin! Det ska jag försöka ha! Först ska jag till frissan o klippa mej. Jag färgade o gjorde röda slingor i lördags.Alldeles själv.Sen ska jag ta lite gardiner med mej o åka till sonen o göra lite adventsfint! Han e borta på veckorna.
Ha de gött o Kram på dej!

Kommentera inlägget här :