Nu e det natt.....

publicerat i Allmänt;
och här sitter jag lite småpackad...ha ha....har varit hos goda vänner och ätit en sån go middag.....mmmm fläskstek med rödkål och go sås och potatis och i efterrätt en kanongod äpplekaka med mycket god vaniljsås och massor av rödvin......Pippis sa när vi kom hem att "det var jättetrevlig men nu tror jag ja måste gå och spy " ha ha nu ligger han och sover men jag är pigg. Dem vi var hos har en urgullig dotter på 11 år och hon krama mig som bara den....sååå söt.......hon visade upp sina danskonster ( hon går på dans 2 ggr i veckan) och jag frågade om hon inte hade någon danspartner, men det hade hon inte, då sa jag att du kan få låna Pippis som kavaljer och jäklar vad hon skrattade då:))
Vi var ju på JulLiseberg i går och här nedan kommer det lite bilder från den jätteroliga kvällen. Grannarna och Pippis och jag hade kanonroligt och vi sa det att ju mer vi träffas desto galnare blir vi....ja jag har himla roligt just nu.......varsegod här kommer lite bildbevis. Kram och Gonatt!!

image501

Spökslottet  i julskrud

image502

Ännu en vacker bild på Liseberg

image503

Järnvägsrestaurangen....här åt vi den goda oxfilén

image504

Mmmm så gott

image505

Här e jag med min jättevinst av kexchoklad:))

image506

Två orakade "gubbs" i julmössor

image507

Pippis och jag med nyinköpt cowboytomtehatt:))

image508

Kära grannar............lite på lyset:))

image509

Renar nerfraktade från Norrrland......sååå söta och dem ska jag få se i verkligheten i Jukkasjärvi:))



Må så gott! Kram på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Vann du stjärnvinst igen!! Helt otroligt. Det har jag aldrig vunnit. Roliga hattar...hm

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Anna-Maria: Just det lilla gocka....morsan har tur ibland:)) eller nästan jämt ha ha Kram på dig!

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

WOW.. det ser ut som ni hade hur kul som helst! Och tur hade du också! Det är ju så kul att få en vinst .hur liten den är, men din var ju jättestor!Vackra bilder av ett julfint Liseberg!Tuffa huvudbonader på alla.Toppen att få se!
Ha en skön söndag! Hoppas du klarar dej från skallebang! Kramar om!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Tack ska du ha!! Ja jag var så kaxig när jag stod och spela och så vann jag stjärnvinst:)) Ingen skallebang idag. Mår prima!! Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Du verkar haft en kalashelg i det kalla.. isen då smalt den inte i all värme från dig:-)
Halvpackad????
Kalashälsning o pözz pözz

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Ja det var en riktig kalashelg:)) Nu får vi återgå till ordningen ha ha.....just det halvpackad eller lite salongsberusad:)) Kram på dig vännen!

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Så fint det ser ut och vad mysigt det verkar.
Min mamma och hennes kompis var på Liseberg igår och förrgår. Såg du dem??? Lite förvirrade damer i 75-årsåldern. hihihi!
De bodde på vandrarhem i Göteborg och kom hem tidigt i morse kramTing...

8:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Vilken trevlig helg du verkar ha haft! Det är dig väl unt. Det har du förtjänat tycker jag.

9:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Gillar du Björn Skifs?
Han har kommit med en ny platta nu..
Kramkram från Skåneland och snöfritt:-)

10:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Just det dem såg jag!! Dem var som två yra hönor och jag tänkte dem är nog släkt med dig:)) ha ha jag skojade bara. Kram på dig!

Sylvia: Ja den var trevlig men ack så jobbig!! Kramelikram

Pialott: Ja han älskar jag:)) Å måste kolla genast. Tack för tipset. Kram på dig!

Kommentera inlägget här :