Jippie den första snöflingan:)

publicerat i Allmänt;
Åh va det var fint när jag steg upp i morse...det snöade....den motvalsa kärringen njuter:)) Igår var jag och svärdottern och shoppa lite hund och kattgodis och så var vi inne i några andra affärer också och gjorde lite fynd. Sen kom dottern och mågen och då blev det mat igen......men det är så roligt när det smakar bra..det märks ju för det är soperent på tallrikarna ha ha. Ett spinningpass orkade jag med också....nu har jag börjat att känna igen folken på gymmet så det är roligt. Nu ska jag sätta mig och lista ut vad korgarna ska innehålla i år till Pippis kunder. Det blir ett flängande in och ur affärerna men det är bara roligt och det roligaste är sen att klä korgarna fint:)
Nä ni nu tror jag min kära granne kommer på 11 kaffe. Må så gott alla! Kram på er!

image493

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Har snöat här också..men inte mycket! Du borde bo någon annanstans..där det kommer massor med snö.
Söt bild..alla sprang efter Mumin.

Kramen

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja tror du inte jag har funderat på det ha ha i Kiruna eller på Grönland:) Just det Ninnivän alla springer efter Mumin. Kram på dig!

3:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Kom snö i morse - blöt sådan så det blev mest smuts o slak av det. Längtar till riktiga vintern - men den behöver inte komma riktigt ännu.

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Åh va glad jag blir när du också fått lite snö!Och va duktig du är som spinner på gymmet! Jag har bara sparkat lite idag. Men det var också skönt.
Det låter kul det där med Pippis kundkorgar. Gör du olika varje år?
Ha en skön kväll!Kramelikramar!

5:e kommentar, skriven , av Frida:

Jag blev oxå glaad av att se lite snö! Enya oxå, hon ville äta upp varenda snöflinga! Kram!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Ja här blev det inte så mycket av det heller men jag hoppas på en vit jul i år:) Kram på dig!
Gunvor: Ja jag blev jätteglad....men jag säger som Ninni jag bor i fel ända utav landet hi hi.....Ja jag gör olika varje år.....det är jätteroligt för det är så uppskattat. Kram på dig!
Frida: Javisst va det kul:)) Jaså hon blev alldeles tokig eller??:)) Kram tebaks

7:e kommentar, skriven , av Frida:

Bra mumin! Du kan komma vid 7 tiden om det passar dig? Kram & god natt!

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Och vad ska Mumin hitta på idag då??

Kramen

9:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha en härlig onsdag Mumin!Har inget särskilt för mej idag.Kanske tar en sparktur igen, fast vädret inte är så inbjudande!Kramar till dej!

10:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja du vi får se men jag har en del planer:)) Kram på dig!
Gunvor:Tack så mycket.....nä idag är det inget på repetoaren...men jag brukar ju alltid hitta på nåt:) Åh avis dig att få åka spark.....Kram på dig!

Kommentera inlägget här :