Gräsänka.....

publicerat i Allmänt;
är jag idag hela dagen.....jag ska säga er att det är ganska skönt:) Pippis har åkt till Danmark över dagen så jag slipper och tänka på mat och allt annat....nu har jag börjat att städa och har på musik och njuter i fulla drag. Denna veckan har varit fullt ös.....äntligen är snickarna färdiga med allt....puh.....usch det har tagit lång tid det här....nästan ett år med massa gubbar som sprungit omkring.....jag klarar inte det riktigt...jag vill helst vara ifred och gå och småmysa och ta allt i min egna takt....man har ju aldrig vetat vem som stått  bakom hörnet........nä nu sjunger John Fogerty så fint så det rycker i bena riktigt ha ha....det blir spinning i eftermiddag också innan jag sätter mig till Fredagsro. Ha en mysig dag idag! Här kommer fredagsbuketten till er alla! Kram Mumin

image487

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Tack för den vackra buketten!Kanske du slipper hantverkare ett tag nu då!Men du har säkert jättefrächt överallt nu. Är lite avis faktiskt. Eller mycket avis är jag nog!! Här händer det inte så mycket på det området måste jag säga!Men jag klarar mig! Kanske köket får en omgång till våren, om jag kan charma gubben tillräckligt!Men det kan bli svårt!!!
Ha iallafall en härlig fredag o njut av ensamheten!KRAM!

2:a kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Härligt.. Fogerty är alltid med här oxså.. det spritter i de gamla bena:-)
Trevlig fredag då utan karlen din.. kan vara skönt det oxså:-)
Kram

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja det är fint bara ett rum som inte faller mig i smaken och det är Pippis kontor, men nu orkar jag inte mer.....klart du kan charma gubben...kan det vara så svårt?:) Ja tack du jag njuter i fulla drag. Kram på dig!

Pialotta: Javisst är det härligt:)) Både med Fogerty och ensamhet:) Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Får vi se lite ilder från erat nyrenoverade hem det är så roligt.
En fredagsbukett så rart jag skickar lite fredagskramar till dig
/Tingeling

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Ja det kan du välan få se....kommer sen nån dag...tack för fredagskramen det var gulligt av dig! Kram

6:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Det låter som om du har det skönt. Fortsätt med det!

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Ja gud i himmelen sicken härlig dag. Jag njuter utav bara den:) Kram på dig!

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Tack för buketten...du har en likadan ljuslykta som jag ahr..vi ärvde två faktiskt efter Anders mamma&pappa, dom lyser så vackert!

Ha en skön lördag, stora kramen..

9:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Håll till godo...javisst är dem ljuslyktorna fina:) Kram tebaks

10:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Fin bukett. Själv sitter jag och kollar på Madicken. En film av alla i Astrid Lindgren-boxen. Jag kom inte ihåg att Madickens familj var sådana sossar. Gud vad bra när de gör bort den förnäma borgmästarinnan på höstbalen. Jag kan inte låta bli att gråta, det är så fint. Mer Madicken åt Sverige! Speciellt i dessa hemska Reinfeldttider. Undrar vad han tänker när han ser på Madicken? Att det är lort-Mias egna fel att hon är en fattig bastard? Nä, 2010 så har Sverige sin första kvinnliga statsminister! Jag ser fram emot detta. Nu skall jag se nästa Madickenfilm och gråta lite till över hur fint det är. Vi ses imorgon! Kram//Gocka

11:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha en superhärlig lördag! Kramisar till Mumin!

12:e kommentar, skriven , av Mumin:

Anna-Maria: Jag kommer inte ihåg Madicken riktigt.....jaså den är så känslig, ja jag får väl låna den av dig och gråta en skvätt jag med....ja den där förbaskade Reinfelt kan dra dit pepparn växer och alla andra i regeringen också. Ja ses i morrn! Kram Mamma

Gunvor: Tack ska du ha vännen och kramisar tebaks!

13:e kommentar, skriven , av Ninni:

Morrn..fick Pippis några sandpapper..haha

Ha en skön dag, kramen:)

14:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej på dej. Idag skiner solen så det gnistrar i snön.Det är såå vackert härute nu! Men den här snön får vi väl inte behålla, den töar nog bort flera gånger om! Igårkväll var vi ute o firade farsdag med en riktig brakmiddag med barnen.Dom bjöd sin far o mor också på krogen. Hade fixat chaufför o allt. Ja vi hade superkul! Och maten var underbart god o vin o grejer till. Sen ska man orka med att dansa ikväll nu också. Ja ja det ska nog gå!
Hoppas du får en fin söndag. Och fira far försiktigt.Kramkram!

15:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Nä jag ska köpa sandpapper i morgon:)) Ha en go dag själv! Kram

Gunvor: Åh va rara barn du har:)) Tror inte mina skulle komma på tanken på sånt......jaså du har snö fortfarande...ja jag kan tänka mig att det är vackert. Dansa för mig med:) Kram

Kommentera inlägget här :