Det är kallt ute nu........

publicerat i Allmänt;
och här på Västkusten blir det ju nästan ännu kallare och råare....men jag klagar inte...gött e det på ren Göteborgska. I går var jag och handlade korgar och innehåll till dem...så nu har jag bara till att göra dem också men det får vänta ett tag......Rom byggdes ju inte på en dag:)) Idag sov jag så gott på morgonen men blev väckt av Pippis väckarklocka som stod och pratade arabiska eller nåt annat konstigt språk......och sen hade han tänt lampan så "solen" gick upp tidigt för mig. Sen började hans mobil ringa också utav h-e  och karln var inte i huset......jag letade överallt, bilen var kvar men ingen Pippis......så kom han glatt hem och tjoade och sa att han varit och simmat kl 6 med kompisen.........den mannen har nog nio liv som katten våran.....min syster undrar ibland vilka gener den karlen har fått......han är ju ledbruten till max och har skadat ryggen 3 gånger, senast ramlade han ner från ett tak på 4 meter och blev sängliggande i 6 månader med ryggkorsett så då fick jag tvätta honom varje morgon och kväll innan jag gick till jobbet......men skam den som ger sig.....enveten är han och jobbar trots värken.....ja han e otrolig den mannen jag är gift med:)) Men det säger jag någon slöfock skulle jag inte vilja leva med så jag är glad att jag har lille Pippis även att han är en "duracellkanin".
Ha det så gott idag alla mina vänner, här kommer en bild tagen från mitt köksfönster i morse....snötyngda moln men kallt och vackert! Kram från eran Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Hoppas allt är bra. Här har det varit en fin dag med lite sol och ett litet tunt vitt täcke på marken. Precis lagom för att vovven inte skall bli genomblöt och smutsig. Ha det gott. (Din bild ser ut som om den var tagen uppifrån spanska bergen utmot någon soldränkt by vid kusten.)

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Ja tack det är bra, Enya har varit här idag och det är alltid lika roligt......sen har jag bakat också...så nu är jag slut. Ha ha tycker du att det ser ut som jag bor i utlandet....du e för rolig du:)) Kram på dig!

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

WOW vilken man...härligt med stönighet iallafall när det gäller såna grejer som att komma igång igen.

Fina snöflingor du har hittat..puss&kram

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Du kan få låna han om du vill en vecka??:)) Kram tebaks

Kommentera inlägget här :