Så underbart........

publicerat i Allmänt;
image96härligt det var att cykla med min nya cykel...varför har jag inte skaffat mig en sån läckerbit till cykel förut? Hej och hå vad det gick över stock och sten och det var motvind så jag fick ta i lite extra...men jag kom på mig själv att sitta och le hela tiden jag var ute...vilka dofter....lite annorlunda än en spinningsal, ha ha. Men jag märker att folk tycker min cykel är läcker, det var en dagisgrupp ute och spatserade och alla flickorna sa att en sån fin cykel du har i kör, jisses, jag får skaffa fler lås......4:de sprutan är tagen och på fredag är det sista gången, skönt. På väg hem åkte jag till mamma Shibbie och hälsade på och vi satt och tjöta om ditt och datt, men det roligaste var när jag skulle därifrån så ramla jag in i hennes taggbuske när jag skulle stiga på cykeln, ha ha. Hon sa att du får väl för sjutton vara nykter när du är ute och cyklar!! Ja det kommer nog att hända en hel del med den här damen och sina cykelturer i fortsättningen.......det är ju livsfarligt att vara cyklist för jag vet hur jag tycker om alla cyklister när jag kör bil...så jag får nog akta mig. Nä nu ska Pippis ha mat igen.....Vi hörs! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pimpim11:

Vilken fin cykel.
Min man har förstört mina växlar när han lagade punktering på min cykel.
Idag ska jag gå stavgång för första ggn på ett halvår hoppas ryggen håller. kram pimpim

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Pimpim: Tack ska du ha! Ja stavgång är nyttigt....jag håller tummarna för ryggen! Kram

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha,ha hade velat se dig när du föll..jag hade nog skrattat på mig!
Va... är det bara Pippis som får mat hemma hos er?
Kram

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Åhh va trevligt det låter när du är ute o cyklar. Över stock o sten..o så dratta in i rabatten på sluttampen. Det låter väldans..farligt! Men kul!
Cykla på o lev livet!
Kram!Kram!

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni:Ja det var en syn för gudarna, ha ha.Var det nån som såg mig hade dem helt klart trott att jag var onykter så klumpigt som jag bar mig åt:) Jisses fortsättning följer. Kram
Gunvor: Javisst är det trevligt...känner mig som jag var barn på nytt när jag trampar iväg och ramlar i rabatter:) Ja det såg nog kul ut och det var kul!! som sagt nya äventyr följer. Kram

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha det jättemysigt i pingst! Vi sticker till stugan! Kramar!

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Va härligt! Ha det gott! Kram

8:e kommentar, skriven , av Honkenponken:

Jag måste också köpa en cykel!! :-)

Kommentera inlägget här :