Morrn på er!

publicerat i Allmänt;
image72
Nu har jag sovit gott i natt och jag är alldeles ensam på morgonen för Pippis e hos svärmor och lägger plattor. Det är skönt att vara ensam nån gång på morgonen så man kan ta det i sin lugna takt. Idag är det Göteborgsvarvet här 2,1 mil att springa men det skall inte jag göra, ha ha. Jag ska ta mig en cykeltur på en timme i källarn och sen duscha och äta frukost, men nu väntar jag på tidingspojken, han är en svärmorsdröm den lille krabaten:) Dem ska öppna ett nytt gym bara gångavstånd från vårt hus i augusti så jag ska vänta att köpa kort tills dess, så nu blir det powerwalk och träningscykeln som gäller tills dess. Vattengympan är också slut tyvärr. Det har jag glömt att säga, jag var ju på hälsokontroll för ca 1,5 vecka sedan, jag var ju så trött så doktorn tyckte vi skulle ta lite prover. Jag var där igår och fick reda på dem och jag har B-vitaminbrist, så nu ska jag gå och ta sprutor varannan dag fem gånger. Sen var väl kolesterolet på gränsen också.....och jag som äter så nyttigt, men läkarn sa att det spelar ingen roll....det ligger i generna. Ikväll vet jag inte om jag kan titta på melodifestivalen för vi ska ut och käka med några kompisar, jag vill titta.....men man kan ju inte överge sina vänner, eller hur? Ha nu en bra dag! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Blir man trött om man har brist på B-vitamin??
Vad gör man åt högt kolesterol om man redan äter nyttigt?

Ha en skön stund i ensamheten...kram

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Åh va du e hurtig! Det är ju så nyttigt att röra på sig. Jag är urdålig på de.Men man rör sej när man städar o bakar också. Och dansar, det är roligaste motionen! Du jag har också förhöjd kolesterol. Jag äter omega3 och har sänkt mina värden så bra så jag slipper äta medicin. Det var nära att han skulle skriva ut förra gången men jag fick prova omegan i första hand o nu är mina värden jättebra. Jag har det i generna jag med o då hjälper det inte att bara äta nyttigt o motionera. Eller det är klart det hjälper till, man försöker i alla fall att vara nyttig!
Ha en trevlig dag o kväll!Kram!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja B-12 vitamin då blir man trött, ja det är att medicinera bort i så fall med kolesterolet för jag vet inte hur jag ska bära mig åt annars. Du här är för jäkla härligt i ensamheten. Kram på dig!

Gunvor: Jag äter Omega 3 varje dag, men det hjälper ju inte, så jag vet inte hur jag ska råda bot på det här. Kan inte vara nyttigare än vad jag är så det får väl bli medicin i så fall....men jag vill inte! Kram på dig

Kommentera inlägget här :