Min nya cykel........

publicerat i Allmänt;
image95

rosa med 3 växlar, nu ska jag ut och cykla, ha ha....i morgon ska jag cykla till doktorn för min 4:e spruta, det är nog ca 2 mil fram och tillbaka men jag längtar för jag älskar att cykla och nu när det är fint väder är det ju så härligt med alla dofter.....sen har faktiskt liljekonvaljerna kommit upp så jag ska ta nån dag och åka till mitt ställe, men det får nog bli bilen dit för det är jättelångt, mitt eget ställe, det säger jag inte till någon:)
Jag var på banken idag, det är inte ofta för man sköter ju sina ärenden via internet nuförtiden, och bankkassörskorna tittade konstigt på mig, dem kände inte igen mig nu när jag blivit 30 kg lättare. Det var roligt faktiskt, men jag sa ni ska veta att jag kämpar i mitt anletes svett för att hålla mig i det skick jag är i nu. Det är många gånger man skulle vilja äta som en "grovarbetare" men jag är stenhård. Tänker aldrig bli så tjock igen. Ibland tänker jag att nu går jag nog till överdrift och blir lite rädd att det stigit mig åt huvet?? Men som sagt: Ju mer kakor desto mer dubbelhakor ha ha. Ha en trevlig kväll! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Läcker färg. Och vilken härlig motion i kampen mot kilona. Du kan verkligen vara stolt över din viktminsknings-prestation!

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Vilken fin cykel....tack för att du inte tycker att jag är tjock..nej det är jag INTE och vill inte heller bli, det är därför jag kämpar hela tiden!
Nu har jag lagt på mig lite för mycket..vinterpälsen ska av..hi,hi!
Några kilo ner och jag är nöjd..kramen:)
PS men du är ju bara för superduktig..30 kilo är ju fantastiskt DS

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Tack ska du ha min vän! Kram

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Tack ska du ha Ninnivän, ja det är ju så att man får stoppa i tid annars blir det bara mer och mer kilon, så blev det med mig men jag struntade bara i det och blev tjockare och tjockare. Bra att du ser upp i tid! Kram

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Super läcker cykel! Lusten att cykla blir nog ännu större med en sån härlig hoj! Och hjälm har du också! Duktig flicka!

6:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Åhh, vad fuskit!!! Jag vill oxå ha en sån rosa cykel!!! Var har du köpit den?

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja du är väl ute och cyklar antar jag..hi,hi! Ha en skööön dag, kram

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Tack ska du ha Gunvor....ja lusten att cykla är jättestor nu med en sån fin cykel, ja hjäm måste man ha annars kan det gå illa. Kram
Anna-Maria: Ja nu blev du allt *avis* va? Sportex i Kållered, men det kanske är nåt du vill ha i present? Det får du själv avgöra......Kram
Ninni: Nä du nån måtta på tokigheterna får det vara....men snart ska jag cykla till doktorn...ska bli spännande...Ha det gött! Kram

9:e kommentar, skriven , av Ninni:

Har lagt mejladressen dold..du ser den under kommentarer!
Kram

10:e kommentar, skriven , av Anonym:

Nu skrev jag den igen..glömde @

11:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Så ljuvligt karamellig cykel.. en sådan vill jag oxså ha :-)
Cykla är bara ett måste för mig oxså.. så härligt och fritt ser man allt med helt nya ögon och alla dofterna whoooooooooooo.
En kaka för mycket ja du.. ska precis sätta in bondkakor i ugnen :-)
Ha de gött ute där..
Tjingelong o en trevlig cykelfärd.

12:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Okej, förresten vadå dold? frågar en som e lite dum, ha ha.
Pialotta: Ha ha alla vill ha min cykel, får nog gå och köpa mer lås:) Ja du så underbart ljuvligt med alla dofter och motion samtidigt. Kram

13:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Jag har inte råååd. Vad kostade den?

14:e kommentar, skriven , av Emmi:

Det var den collaste cykeln jag sett på länge! You rock!

Kommentera inlägget här :