Trädgårdsmästarn Mumin

publicerat i Allmänt;
image109image110image111image112image108

Här ser ni ett axplock på vad jag planterat idag. Det har varit ett heltidsarbete. Jag sparade på mina penseér och satte dem i rabatten, det blev fint tycker jag. Syrran sa att när dem blommat över kan man klippa ner dem så kommer dem igen i augusti. Det var ju käckt. Gräset får jag ta i morgon, för det är för blött att klippa. I morgon skall jag festa på krogen med alla kompisar, det ska bli kul. Dansa ska jag göra också så det bara ryker om det, ha ha. Ha en trevlig fredagskväll! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ha,ha ska "tanten" ut och parta..va kul...närå du är ingen tant!
Fint har du gjort...ha en skön lördag, kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Just det, nu ska jag svänga mina lurviga ikväll, ha ha. Kram

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Sväng lite åt mig också det var längesen sist jag dansade!

4:e kommentar, skriven , av pimpim11:

Så fint du har planterat.
Inget håront lugn student men ikväll är det 40 års fest hos kompisar
Så imorgon............... Ska jag fira min födelsedag . Äntligen!
Kram pimpim

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Jag ska tänka på dig ikväll, men i morgon är jag nog inte grann, hi hi.Kram
Pimpim: Tack ska du ha att du tyckte jag gjort fint. Jaså då ligger väl både du och jag och har "bakis", hi hi. Pimpim fyller du jämt? Kram

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag fyller jämnt enligt mig är allt man kan dela med 2 jämnt och när jag säger det till mina vänner och släktingar (fina paket då ju)så håller inte de med mig
Men visst är väl 48 jämnt? Kram pimpim

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pimpim: Det är klart att 48 är jämt. E du född i tvillingarnas tecken då? Det är nämligen min dotter också, och där skiftar karaktärerna på " två sidor". Kram

8:e kommentar, skriven , av Jürgen:

Åh, tack söte för den fina bilden!
Jag tala inte svenska, tyvärr. Jag tala bara tyska.
Jürgen
-Tyskland-

Kommentera inlägget här :