Ta mig till havet och gör mig till kung..........

publicerat i Allmänt;
image147finns det nån vackrare melodi? Den hörde jag när jag körde från svärmor idag på radion och blev riktigt euforisk. I morgon ska vi sjunga Evert Taube.....grannen fick en sångbok av mig och Pippis i födelsedagspresent och det är sååå roligt att sjunga Taubes visor. Då är det sommar! Svärmor var riktigt trevlig idag, men det tar sin lilla tid, men vad har jag bråttom för? Som sagt ta det lugnt, livet går ju inte i repris. Nu ska jag steka makrill och färskpotatis och sen ska jag äta jordgubbar i efterrätt. Pippis jobbar och jobbar men i morgon är han ledig och då ska vi bara njuta. Ha det gott i kväll! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh jag hörde den i morse..den är såå bra!
Ha en underbar helg..kramen:)

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Ja den är helt underbar. Kan du tänka dig att kantorn vägrade att den spelades på en bekants begravning för ett år sedan.
Ha en riktigt trevlig midsommar!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja jag ryser när jag hör den....ha du också så trevligt! Kramis
Sylvia: Va? vad konstigt, den innehåller ju bara vackra ord.....Ha en trevlig midsommar själv! Kramis

4:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Du har svärmor du.. jag har min mamma..
Hoppas du får en riktigt fin midsommar. här ska det regna hela dagen, så det blir ingen skir, vit sommarklänning:-)
Letar redan efter regnrocken, sydvästen o butinerna:-))
Kanske det blir så illa att vi får sätta gummibåten i sjön o ro oss dit vi ska:-)
Nä så illa ska det väl inte blir:-)
Ha de kalasigt o bara njut av sill, päror, snapsar, visor (som är ett måste här oxså) och de goa bären..
Kram o pözz på pannan

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Ja det kommer massor med regn.....men är det midsommar så är det:) Man får ta det med en nypa salt:) Ha det så jättegott själv! kramis

6:e kommentar, skriven , av pimpim11:

Den är så bra så även jag som är tondöv sjunger med.
Fin bild har du lekt i photoshop med trollspöt kanske? kramelikram pimpim

7:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Här skiner solen från en blå himmel..än så länge får man säga. Man vet ju aldrig med vädret!
Önskar dig en riktigt skön midsommar med mycket god mat o dricka! Kramar i massor!

Kommentera inlägget här :