Nä nu får det vara nog........

publicerat i Allmänt;
image126

Blixtar och dunder tack, nu är det för varmt, tycker åtminstone jag. Det är ju ingen luft!! Jag har 3 st runtomkring mig som sover, ha ha. Pippis Shibbie och sonen. Vi har AC:n på jhärinne för det är 42 grader på altanen och ingen vill vara ute. Jag pressar lite nu när det är eftermiddag. Det som retar mig är att jag vågar inte träna för jag är rädd att jag faller död ner, det är ju lite farligt att köra på när det är så varmt. Var det verkligen så varmt på 50 och 60 talen när man var liten? Det här är något konstigt och ozonskiktet är ju jättetunt, man blir ju brun med en gång. Så nu har jag klagat lite, men jag är en höstmänniska som älskar den klara höga luften och svamppromenader i skogen. Får väl pressa lite till så jag blir lite brun:) Kramisar

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ja nog blir man brun alltid..men idag har jag undvikit solen...går ju knappt att vara ute...phu!
Och det säger jag som älskar värme!
Men det behövs en rensning...men kylan kommer på onsdag och det vill jag inte heller ha...ha,ha man är aldrig nöjd!
Kramen

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Du är som jag! Hösten är min älsklingstid. Den höga klara luften som går att andas. Färgerna i naturen, doften i skogen. Det är då jag startar alla mina projekt (som sedan självdör frampå vårkanten).

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag är en sån som älskar alla årstiderna.Jag tycker det är härligt med värmen om man slipper arbeta förstås. Jag är inte klar med mina blommor än..har tagit det väldigt lugnt. I stugan har det varit lagom varmt..25 i dag. Vi var på dans i fredags o där vart det tryckande, ha ha. värme alltså!Dom hade alla fönster o dörrar öppna o ändå var det så det rann, av alla karlar mest!
Försök att stå ut för snart är det ju slut på detta goa!O vi får frysa igen!
Ha en skön måndag!Kramis!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja då är det högt vatten när du säger att det är varmt:)Tittade på vädret men ni får ju lite sämre men här på västkusten blir det sol hela veckan men kanske inte så varmt. Kram på dig!
Sylvia: Ja du hösten är så härlig, med alla sina färger och när mörkret kommer och man kan tända ljus och mysa. Vi är nog lite udda du och jag:) Kram
Gunvor: Puh att du orkade dansa, men det är lite temperaturskillnad här och där du bor förstår jag. Ta det lugnt med trägårn, här är så torrt så jag vattnar varje kväll. Kram

Kommentera inlägget här :