Tjejdag......

publicerat i Allmänt;
image241image242image243image244image245image246


har det varit idag........Systerdottern skulle bli av med lite hår och jag skulle bli lite ljusare innan hårförlängningen:) Mamma Shibbie och Fanny kom hit för att fixa till oss och det blev många skratt och fifflande med parfymer och smink. Titta vad jag fick av Fanny och mamma Shibbie! Dem hade slagit in de här fina örhängena och halsbanden som dem gjort alldeles själva. Tack va rara ni e:) Ni förstår dem här två är så fantastiska i sina händer så jag har inte ord.........dem e så duktiga på att fixa till saker så ni kan inte ana och det är ju så roligt:) Jag blev bra i håret ( som ni ser är jag på väg att bli fin ha ha *skräckupplevelse*) men jag blev fin och det roligaste var att när jag hade fönat håret sa Fanny att jag såg ut som Per Gessle.......ni vet på 70-talet.......vi höll på att skratta ihjäl oss:) Fanny har öppnat fotvårdsbutik också så nu skall jag gå på fotvård nästa vecka. Det kostar bara 5 kronor med hela kitet. Va billig hon e:) Som sagt nästa vecka skall vi köpa löshår och göra hårförlängning.... inte så långt men lite yvigt och fräsigt. Va spännande!!  Pippis ligger och snarkar efter en hård arbetsvecka och för 5 minuter sedan ringde min kompis från Split och dem hade det görvamt därnere....men jag ska åka och hämta dem i morgon på Landvetter och sen ska vi iväg och grilla och tjöta en stund.......Herregud vad mycket som händer...........men det är kul att leva......jag får väl tillägga "just nu" ha ha. Ha en go kväll! Kram från  Mumin alias Per Gessle:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ha,ha man är ju så otroligt söt i dom där hättorna!!
Vilka fina smycken..vilka goa vänner du har..kramen
PS jag ser verkligen fram emot att få se din hårförlängning..avis är jag!DS

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Yes du ska få se mig då utan hätta:) Kramis

3:e kommentar, skriven , av Pialotta:

De där hättorna till sling har jag oxså ett antal.. slingar ju mitt hår själv så det där att klä ut sig i dom känner jag väl till.. bara hoppas var gång att ingen oförberedd gäst dyker upp när man är utsmyckad i den:-)
Kan du visa hur du ser ut efter hårförlängningen?
Men är inte det där väldans dyrt? Kanske du har kontakter till det oxså..
Ha de gott kram

4:e kommentar, skriven , av katarina(Mamma):

Ha ha.. tack för en trevlig tjejdag, va det gäller hår så tycker jag bara att det är roligt att fixa folk i håret, det är mer en hobby än ett arbete. Vad roligt att ni blev nöjda båda två, hårförlägningen skall bli roligt att göra på dig, ja menar skulle du ångra dig, så har du ju bara betalat för håret och det är ju självklart kul att pröva om man nu aldrig gjort det. Ja Fanny hon va för rolig, satt alldeles ensam vid datorn när vi kom hem, och började skriva i sin blogg, sedan ropade hon "har vi inget kort på mumin" ja sa, kanske i datorn, då har hon helt själv hittat de kortet på dig och infogat, duktigt och gulligt tyckte jag, som blev helt förvånad när jag skulle gå in o kolla hennes blogg, yes ja har retusherat hade för mig att jag mailade de till dig nån gång men det kanske jag aldrig gjorde. Hur som helst hon blev överlycklig för alla sina saker och var väldigt noga med att säga till mig att det minsann va hennes grejer, men jag fick låna ibland.. hörde av wiggi ikväll att du hade blivit bra paff när pippis kom hem och kallade dig för "per gessle" skratt, hur visste han det??? jo vi skvallrade såklart, för han kom när vi åkte, ha ha.. rolig du är..Vi höres//Catharina

5:e kommentar, skriven , av katarina(Mamma):

För alla dina vänner härinne som läser din blogg och kanske är nyfikna på vilket kort vi talar om som fanny hade satt in på sin blogg, så ger jag er adressen tll min lilla dotters blogg. fanny98.blogg.se// hoppas att de är ok för dig Mumin,/Catharina

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Ja man ser för rolig ut i dem där hättorna:) Ja jag har kontakter då det gäller hårförlängning så det blir inte så dyrt.
Ja jag ska visa upp mig när det är gjort. Ha det gott! Kram
Katarina: Ja det var roligt i går och det är faktiskt ett jättefint kort på mig som Fanny lagt ut på sin blogg, det är helt ok. Kram

7:e kommentar, skriven , av Nalle:

Haha! Det är roligt närdet händer saker hela tiden. Alltså roliga saker. Och du har verkligen sett till att ha kul. Hoppas få se resultatet på bild också.
Kramar

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja ni ska få se resultatet när hårförlängingen är färdig:) Kram

9:e kommentar, skriven , av Ninni:

Vad händer idag då???
Kramen

10:e kommentar, skriven , av pimpim:

God morgon på dig
Vilken Donna tjuvkikade på flickans blogg
Jag är så nyfiken .......
Ursnyggt kram pimpim

11:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Kommer strax att skriva om detta. Kramis
Pimpim: Jag har inte gjort hårförlängningen än så ni får ge er till tåls några dagar:) Kramis

Kommentera inlägget här :