Sömnproblem

publicerat i Allmänt;
image204

har jag och jag vet inte vad jag ska göra åt det......jag vill inte käka massa sömntabletter, usch, det är hemskt att inte kunna sova. Pippis ligger och sover gott på nätterna och jag ligger där och bara glor. Jag håller på att bli vansinnig!! Är det någon som har nåt tips? Solen lyser med sin frånvaro idag med, nu har det regnat sen veckan före midsommar här i Göteborg. Det är för tråkigt.........Grattis Victoria förresten, nu e hon 30 år den stackars flickan. Skulle inte vilja vara i hennes kläder, att jämt vara påpassad. Ha en skön kväll! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Har du provat varm mjölk med honung eller kamomillte? Det finns ju också tabletter på Hälsokosten. Om det inte går är ju en lite sömntablett att föredra
- ett tag iaf. Sömn behöver vi ju. Annars orkar vi inte. Jag hade sömnproblem ett tag och tog 1/2 Imovane. Funkade jättebra. Och det gick att sluta med den, trots allt "tjat" om att man skulle bli van dem.
Prova om det inte går med annat.
Räkna får är ju inte så kul precis. Annars så sägs det att man skall gå upp om man inte somnar inom en 15 minuters tid, gå upp och gör något tråkigt. Läs en tidtabell;) Nä, .....jag vet inte. Hoppas du somnar inatt..
Kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja säg vad jag inte provat.....men det där med tidtabellen är kanske inte så dumt:)Nu ska jag lägga mig, får se vad som händer, tack ska du ha vännen. Kram

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag brukar inte ha några problem med sömnen,bara ibland o då tycker jag det är jättejobbigt! Så jag hoppas det blir bättre för dej också.Min gubbe har alltid svårt att sova ..han sover aldrig en hel natt utan att ha legat vaken nån timma.Må det bli bättre för dej snart! Nattiskramar till dej från mej!

4:e kommentar, skriven , av katarina(Mamma):

läs bibeln då somnar du garanterat, eller sätt på en trist film, varför inte "de sjunde inseglet" av Ingemar Bergman, eller åk på måndag och köp en cd-skiva som finns på butteriks, så skaffar du dig ett par mjuka goa hörlurar och en cd-freestyle, ta på dig denna när du lägger dig och sätt in skivan från butteriks, gissa vad som sägs på den skivan som jag har för mig är över 120 minuter lång??? jo dom säger hela tiden 1 får, 2 får, 3 får, 4 får o s v tills dom slutligen hamnar på 25 000 får, eller nåt, men då har du garanterat somnat för längesen, det står på den skivan att den är så effektiv, att det är förbjudet att lyssna på den om man kör bil. "skratt".
Jag hade en kille förra sommaren, som alltid satte i en dvd skiva, där en man med mkt mörk och behaglig röst, pratade om avslappning låååånngsamt man fick se rörliga bilder på dvd som gjorde hjärnan helt slut efter bara några få minuter, så det finns en massa man kan pröva INNAN man tar sömntabletter, ja e livrädd för sömnpiller, är rädd att man inte vaknar ö-taget.
Men jag är rädd för tabletter, nu äter jag ju mina tabletter, men ja har nästan aldrig ens tagit värktabletter, medans min släkt knaprar treo som godis, i förebyggande syfte säger dom,, jag står som ett frågetecken??? Va dom framkallar ju sin egna huvudvärk, genom att förutspå att den skall komma. Människor framkallar mycket negativt hos sig själva, ja menar värk och andra krämpor, genom att dom preparerar hjärnan med ständiga signaler, att dom kommer att få ont , jag har oftast inte haft tid att tänka på att jag haft ont i huvudet, Har haft två migränanfall däremot under mitt liv, och det var det värsta jag varit med om, och det kan man också framkalla, det läste jag när jag stiderade till kock, mörk choklad, ost, vindruvor, rödvin, bland annat framkallar lättare migrän än andra produkter.
Sen har jag också hört att man aldrig skall ligga vaken i sängen mer än max en timma, har man inte somnat då,så skall man gå upp, kanske ta en varm dusch, dricka varm mjölk, eller bara göra nåt, tills nästa sömntåg går. Goda råd från en som ALDRIG
sover nästan hahaha.. men som sagt, jag vet ju hur man skall göra i allt, men har svårare än andra att genomföra det själv. Good Luck från en PIGGELIN
som vart vaken i 2 dygn nu igen. Jag är som mest kreativ, nattetid. Kram Catharina

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja det är ett litet helsike att inte kunna sova, men i natt sov jag bra....men jag tar inte ut nåt i förskott. Tack för att du lyssnar! Kram
Katarina: Ja det var ju inte dumt det där med skivan. Det ska jag banne mig köpa mig. Tack vännen för tipset. Vi syns på kalas idag och svärmor ska komma....blääää och då kan jag inte ta mig ett bloss för hon vet inte att jag röker ibland:) Kram Mumin

Kommentera inlägget här :