Så där ja.....

publicerat i Allmänt;
nu är julmaten inhandlad och alla julklapparna är färdiga och granen lyser så nu är det äntligen frid och fröjd och den välsignade julen kan komma som KarlBertils mor säger:)) När vi var och handla jag och Pippis köpte vi faktiskt lite räkor och vi smaskade i oss detta med levande ljus och hade det bara sååå mysigt. Det var längesen vi satt bara vi två och pratade om ditt och datt ...antingen har Pippis varit bortrest eller jobbat eller så har jag inte varit hemma. Vi höll på att skratta ihjäl oss för vi pratade om när vi träffades och det var på stället där vi jobbade båda två. Jag tyckte Pippis var jättesexig för han såg ut som Seb Machahan om ni kommer ihåg han. Hjulbent och häftig....men Pippis la aldrig märke till mig för han trodde aldrig att en sån snygg "brud" kunde tända på han. Men så var det och på en krabbskiva på Orust i Bohuslän dansade vi tätt omslingrade och på den vägen är det ännu idag. Vi pratade om hur alla andra på det jobbet var och det var vänsterprassel överallt...........hur orkade dem sa Pippis. Ja nu är den här dagen slut och Enya har nog haft det jobbigt idag för hon har fått promenera mycket med sin farmor......å stackars lilla Stolla är alldeles till sig och har lagt sig jämte Pippis och sover och snarkar. Synd att dem inte går ihop dem två. Goa e dem på var sitt sätt.....men Stolla är ju ändå min egen katt.
Nä gonatt på er då alla vänner. Sov så gott! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Vi tar med risalamalta. Skall du göra janssons??

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Nu är jag nästan klar också! Va bra vi e! Vi åker till Stockholm på en snabbvisit! Vi ska hälsa på hos dotra o beundra deras nya lägenhet! Det blir nog jättekul! Ha en skön dag kära Mumin!
Tack för den fina julhälsningen!Kram kram!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Anna-Maria: Jepp det blir janssons:))
Gunvor: Ha det så trevligt i Stockholm. Va roligt att åka dit Kram och ha det gott!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh va mysigt det lät..ha det gott kära vän i Jul, jag tar en Paus!

På nyårsafton åker vi men vi hörs i mellandagarna..kramen

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja ha det så mysigt själv i jul:) Kramar

Kommentera inlägget här :