Nu e jag hemma igen........

publicerat i Allmänt;
image330


Ja så var man hemma igen.....ganska trött för vi satt uppe och tjöta ganska länge och jag sover ju inte så bra borta....men vi hade trevligt och god mat och dryck inmundigades. Denna utsikt har våra vänner från sin altan, havet precis utanför knuten...det är ju så jag är uppväxt också så jag kände mig riktigt hemma. Tvärsöver ligger Onsala där jag växte upp....och visst längtar man tillbaka ibland.........image331

Här fixar jag och min väninna maten, vi åt grillade tacosbröd med mango chutney och skivad ost emellan samt tacosbröd med bacon purjolök nån slags stark sås emellan. Två minuter på grillen så var förätten färdig. Det var starkt och gott. Till huvudrätt åt vi grillad fläskfilé med salami och lök emellan och sötpotatis varvart med olika rotfrukter. Sen var det hallonsorbet och till sist kaffe med god kaka..........pust vi blev mätta och lite gott vin till också och päronkonjak till kaffet. Gubbarna drack wisky....det gillar inte jag...men jag drack desto mer päronkonjak:))image332

Här är jag med en god martini för maten, he heimage333

Gubbarna vid solnedgången
image334

Nu blev det snart beckmörkt och man kände att hösten faktiskt är på väg. Detta var kanske den sista sommarbilden från min kamera för i år.....men det var ljuvligt och rogivande och tyst.....bara havet gjorde sig påmind med sitt lilla brusande mot stranden.

Ha en trevlig söndag på er.......jag tror jag får vila mig en stund nu:))

Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jättefina bilder kul att du är hemma /pim...

2:a kommentar, skriven , av Nalle:

Hej! Vad trevligt du har haft det:))
Jo, jag kommer till Gtb 27 - 1 oktober. Jag skall vara på Bokmässan på lördagen den 29:e, men jag är
i Gtb några dagar extra bara på kul.
Hare bra !

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Okänd: Tack ja jag är ganska trött idag:)) Vet vem det är......Kram på dig!
Nalle: Ja det är bra då vet jag det. Den veckan skall dem bryta upp golvet hemma så vi kan inte vara i huset, men jag ska försöka fixa så vi kan träffas på nåt sätt, det måste vi ju bara eller hur?? Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Mysiga bilder du har tagit!
Nää jag mår bläk och du också tydligen!
Min mage sa stopp...den vände sig ut och in, nu har jag lyckats äta lite..får vara snäll mot den i några dar nu så det lugnar ner sig..kramen

5:e kommentar, skriven , av Pialotta:

"Någon tröckte ner en stålkeps över mitt huvud på nattakvisten då vi skulle bege oss i taxi hem:-)
Den ville inte ge vika förrän vid middagstid.. så kan man inte blanda i sig en massa motgift heller.. då annat finns i kroppen ganska så länge efter en trevlig grillfest..
Visst hade vi roligt:-)
Får se om det blir någon bild på min blogg..
Kramar o pözzen på pannan

6:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Vackra foton glömde jag att tala om:-)

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja min mage e inte heller vad den borde vara....mår tjyvtjockt....har tagit en Losec och skall strax krypa till kojs. Kramis
Pialotta: ha ha stålkeps...ja vi är inte granna nån av oss verkar det som:)) Javisst var det en vacker kväll igår. Tack för att du gillade mina bilder. Kramis

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

ÅHH vilka fina bilder du levererat till oss! Va härligt att bo så nära havet. Det är nåt speciellt me de!Jaså du du mår inte bra du heller. Man måste vara rädd om sej förstår du!Ha ha... jag mår himla bra.Sköt om dej nu o var snäll mot maggen!
Kramkramkram!

9:e kommentar, skriven , av Ninni:

Morrn hur mås det idag då..kram

10:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Javisst e det fint vid havet....idag mår jag bra tack! Kram
Ninni: Tack idag har det varit tömmning, ha ha så nu är det bra. Kram

Kommentera inlägget här :