Berlin och Menorca.....

publicerat i Allmänt;
blev det. Till Berlin åker vi den 8:e maj och är borta tre dagar och sen fick jag övertalat Pippis att åka till Menorca i september....det ska visst vara väldigt vackert där och inte så exploaterat. Vi bor på ett hotell precis på stranden.....mmm va härligt. Då ska jag bada och sola må ni tro.
Ja det blev inte mycket till kväll igår, jag somnade efter 2 glas vin, bara dog.......och det gjorde Pippis med, så det var ju ingen lyckad fredagskväll, ha ha. Men sen vaknade vi av att Stolla hade tagit in en mus och jagade den över hela huset....hon fick inte tag i den, så vi tänkte väl inte mer på det, så i morse när vi vaknade så hörde vi nåt prasslande och vi visste inte riktigt var det kom ifrån, men så tittade Pippis i hans nattduksbordslåda och där satt den förskrämd!! Musen hade hoppat in bakvägen i lådan, ha ha. Sen var det ett jagande utan dess like men Pippis fick tag på den. Idag blir det fläsklägg och rotmos till middag, det är för fett tycker jag men jag får väl äta det för husfridens skull. Ha en fortsatt trevlig dag! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ha,ha vilken cirkus..stackars lilla mus!

Ha en skön kväll..jag är glad att jag slapp äta rotmos...hua va otäckt!
Kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja jag skulle inte vilja vara i musens kläder. Det var faktiskt gott med rotmos och fläsklägg....jag slapp ju laga det själv, ha ha Kram

3:e kommentar, skriven , av pimpim11:

Åh Menorca ska vara härligt.
Rotmos är väl jättebra mat fläsklägg går väl att beta bort. Jag älskar rotmos.
Jag har svarat dig på min blogg. kram pimpim

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Idag funkade musöppnaren..ha,ha!!

Kramiz

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pimpim: Ja jag tror det blir bra med Menorca. Jag ska genast gå in till din blogg. Kram

Ninni: Ha ha här fungerade det utan musöppnare...nu vet alla vad vi har gjort...Kram

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha,ha såå bra! Men det bjuder vi på!

Kommentera inlägget här :